Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2009 09:00 - Дяда Симеона и разните му там наредби
Автор: royalist Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2089 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 20.12.2009 18:31



Напоследък ни беше позаспал църковният животец и даже вести като ръкоцелуванието, с което папата беше "почерпен" от униатски настроеното дете на дивата икуменическа пустиня- еп. Тихон и епохалното решение на официално заседание да се разгледа въпросът за стария стил останаха без кой знае какъв отзив у благочествите (налагаме уточнение- "благочестив" да се разбира в смисъл на  "често блажим").
Оттук http://www.dveri.bg/content/view/10397/33/ изведнъж вулкан от заспали чювства у миряните (а явно и не само там) заклокочи и виж ти- май почти избухна. Естествено, само тъй наречените църковни медии (инак- просто клирови клюкарници) за момента отразяват събитието в детайли, но пък и те не отстъпват на светските си колеги в яростното порицаване на лошите практики от прехода (Вий, помните  ли другари, викаха му на туй "сатира" по Априлско време?).
Аз, като прост мирянин и несведущ по каноничните въпроси студент - теолог (моля, недейте го разбира като съкратено от "диетолог"), чакащ видния ни канонист доц. Николчев (осветлил публиката най- вече по темата що е туй брак и има ли той почва у нас) велегласно да каже що е право и що е криво (пък вий знайте-кривото не може да стане право- Екл 1:15), а ний, овцете у паството ще изблеем доволно и радостно, че толкоз учени глави има у нашта епархия (че как коя- Знеполската)!
Аз не съм параноик, но цялата история леко ми намирисва на ченгесарска простотия, с типичния пост-тоталитарен привкус. Какво се набива на очи,(и то в моите, дето има толкоз греди там, срв. Лука 6:42)?
- Дядо Симеон си призна, че е бил ченге "едно време". Евалла. Разкая се. Достойно! Подава и оттегля оставки. Нормално, в БПЦ сме все пак, човек трябва да се намира на работа. Обаче направи 2 фундаментални грешки, не казвам грехове, понеже явно случващото се е за изправление. Първо, издигна преждупоменатия  тук Тихон до почти митрополитско достойнство с посочването му за практически архипастир на цяла Западно и Средно-европейска епархия (не че той не е и по принцип, бидейки викарий, ама.. къде казвате е Тивериополска епархия???
). И второ, не се намеси, когато викарият се хвърли да целува ръцете на папата в коленопреклонен изблик на смирение пред величието на Римския епископ (а пък ний, дядо попе, четохме, че владиците били равни, щот апостолите били равни.... бошлаф). Няма да припомням просълзилата ме богословска защита на Григорианския календар от Негово Преосвещенство на събора- "ама как така да върнем стария стил, джанъм.... то децата ще се объркат- на 25ти декември да си получат подаръците или на 7 януари?" Машалла, дядо, тоз теологически проблем ме спира и мен да празнувам, особено около Трифон зарезан, щото като празвам на по- ранната дата и до другата вече съм изтрезнял...та решил съм да не позволявам пиенето да ми пречи на календара...ще благословите ли?
Хайде, да кажем болестта е отслабила силите на дядо Симеон и е допуснал мижитурестия Тихон да  се резили свободно (туй е то напредък "с пълзение", мерси, Михайловски) и за сметка на цялото архипастирско войнство. Да не е едиствения, санким, дето копнее да целуне ръцете на Бенедикта Кой номер беше? Я да ви пейстна една любима извадка от Алеко (много свищовец станах покрай последния европейски проект, жива и здрава да е програма ФАР- добре, че я няма вече):


"Ти ще цалунеш ръка, аз - двете ръце; ти ще цалунеш скута, аз - краката; ти ще цалунеш на друго място, аз - на още по-друго място. Че ти с мен ли ще се надпреварваш бе, кьорпе?"

(Из "Бай Ганьо и опозиция- ама де-де")

Обаче Светия Синод много се освети като реши да заменя единия агент с другия. Чий ще го крепи Галактион у Западната Европа? Пак архонтийка нещо, келепирец (апропо, Бинев нали писа до Далай Лама, сега ще чакаме да ходи да го целуне по обръснатото теме за благословение)... и защо не го махнаха от епархията му след същата история, дето тогава си игра на икуменист, съслужи (неясно какво- но то треби ни дай да измисляме) с низвергнати кардиналчета и всяква сволоч из средите на пишман рицарите от Ордена на филанкишията....
Не ме гледай тъпо, българино- както викаше от телевизора един известен аристократ на шпагата преди време (тоже агент на "ония")! Сега Старозагорския отива да провежда напълно неканонични избори у чужда епархия. А Тихон- ще гризе нокти у патриаршеската катедрала...
Под сурдинка ви споделяме, че Галактион баш се е уредил. Той, както и патрирашеското метросексуално  (кога, кога в "Църковен вестник" да се появи теологично изследване за депилацията при св. отци?) фенче на фитнеса- дякон Джовани (простете, ма  Иван Иванов много просто звучи, ако и да е наредил един такива като "д-р" и "гл. ас." пред името си) са възпитаници на Папския институт за Изтока. А там са се възпитавали и велики умове на унията като нинездравстващия Вселенски (направо галактически) Вартолозмей и Римски Бенедикт! И пак тъй на уше да ви кажа, че и архонтията баш си беше планирано събитие, оти не стават тия неща без благословия от Римската курия, там не е като тука- влезеш у храма некръстен и си излезеш почти княз (нали тъй се превеждало архонт?).
Събрахме се, както се казва!
Обаче мен нещо ме съмнява, че нещата ще се разминат. У емигрантите настроенията ми изглеждат прекалено силни и чини ми се- няма да позволят неразкаялият се агент да замени разкаялия си. Това не е България, няма да стане току- така и за зор заман. Крайно е негативно да се праща рожба социлистическа, особено и с политическо минало (кой беше депутат едно време,  помните ли?) да води заема чужда катедра. Не стига, че на Доростолката катедра няма епископ (все едно не съм го казал, но да не се учудите когато дядо Неофит закрие или присъедини към епархията си овдовелите там...то едно време от кумова срама я дадоха таз епархия на Илариона, Царство му небесно), ами и сега ще разцъкваме по нашенски, но зад граница!?
Има си хас западноевропейските миряни на БПЦ  в израз на възмущение да минат я под гръцки, я под руски омофор... айде, карай, че друг ще обгрижва душите им, ами ако няма дарения вече?

  Свищов, 5.12.2009г.



Гласувай:
0



Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: royalist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 57374
Постинги: 8
Коментари: 12
Гласове: 184
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930